Alle nye tester som ble gjennomført i går og i dag, har avdekket ingen feil med callinganlegget. Både importøren og leverandøren har vært i Quadraturen, ifm feilretting de siste dagene. De har hatt møter med styret og gjennomført gjentatte tester av anlegget, uten at feilene som rammet anlegget oppstod.
Styret vil nå sende ut nye QR-koder til alle nyregistrerte i callinganlegget. Opplever du feil etter at appen er operativt i din mobil, ber vi deg ta en skjermdump av feilmeldingen du får på mobilen, som du deretter vedlegger i en e-post til styret.
Vi håper selvsagt at alt fungerer fint…!
Callinganlegget fungerer igjen...MEN...les dette først!
HVA SKAL DU GJØRE NÅ?
FØR du kaster deg over telefonen for å prøve å slippe inn venner og bekjente MÅ du gjøre følgende, ellers er det store muligheter for at du vil få en feilmelding. Vær tålmodig og følg stegene fra 1 til 7 under i riktig rekkefølge, hvis du vil slippe å få feil!
1- Det første du må gjøre er å slette appen AIPHONE IXG (hvis du har det fra tidligere).
2- Deretter må du fylle ut registreringsskjemaet til callinganlegget som du finner her. Du må sende inn et nytt registreringsskjema, uavhengig av tidligere innsendte skjemaer. Med andre ord: du MÅ registrere deg helt på nytt igjen!
3- Du må vente i noen dager til du mottar nye QR-koder til callinganlegget på e-post fra Styret.
4- Kun ETTER at du har mottatt e-posten med nye 4 QR-koder, skal du laste opp Appen AIPHONE IXG til din mobil. Ikke last opp Appen før du mottar QR-kodene, fordi du vil måtte avbryte installasjonen i midten av prosessen, og det kan resultere i feil.
5- Følg instruksene på mobilen under installasjonen av Appen. Hver mobiltelefon som du registrerer skal knyttes til kun 1 QR-kode. Du kan registrere maks 4 mobiltelefoner, der mobil 1 knyttes til den første QR-koden, mobil 2 knyttes til den andre QR-koden, mobil 3 knyttes til den tredje QR-koden i mailen, osv. Hvis du prøver å knytte én mobil til flere QR-koder, vil du få en feilmelding og må sannsynligvis starte hele prosessen på nytt, inkludert bestilling av nye QR-koder!!!
6- Du kan selv teste anlegget etter installasjon av Appen, ved å gå ned til en av hovedinngangene og taste ditt leilighetsnummer der. Du vil da i praksis ringe til deg selv, eller til den mobilen du har registrert. Da skal Appen AIPHONE IXG starte av seg selv, og du kan åpne døren. Er det flere som benytter Appen i din leilighet, vil det ringe først på den første mobilen, og så videre til neste mobil, og neste… til den første av dere som svarer på anropet. Det er derfor viktig å tenke hvilken mobil er det viktigst for dere at det ringer først, osv, altså i hvilken rekkefølge skal eventuelt anlegget ringe blant dine registrerte mobiltelefoner.
7- Husk å sjekke i telefoninnstillingene at Mobildata er aktivert for AIPHONE IXG! Uten mobildata aktivert i appen, vil du ikke få det til å virke…
8- Når noen taster ditt leilighetsnummer i tablået, vil appen aktiveres i din mobil. Så snart appen åpnes eller at du trykker på app-symbolet som da dukker opp på skjermen, svarer du anropet ved å trykke på den grønne telefonknappen. Deretter sveiper du dørsymbolet for å åpne døren. Hvis du kun sveiper åpne-symbolet (uten å svare på anropet i det grønne telefonsymbolet), vil appen ringe til evt. neste mobil i rekke. Er du opptatt, trykker du på X-symbolet, og da vil anropet gå til neste mobil i rekke.
Du kan også laste ned en bruksanvisning til appen, i selve appen, ved å gå inn på Hjelp, i innstillinger.
Gjør du dette riktig burde appen virke som den skal. Lykke til!
Ta kontakt med styret på mail styret@quadraturen.no hvis du fortsatt skulle oppleve feil. Ta gjerne en skjermdump av evt. feilmeldinger du mottar, slik at vi kan videresende det til teknikeren.
Opptil 4 personer i samme leilighet kan registrere seg i callinganlegget. Ekstra personer kan droppe punkt 1 i listen over. Hver ny person må benytte neste ledig QR-Kode (2 til 4) og registrere seg på intercom-app.