TV, internett og telefon

Viken FiberNett (Altibox) er sameiets leverandør av TV- og internett. Basispakken er inkludert i felleskostnadene. 

Ringeklokken/callinganlegget er en integrert del av systemet. Du kan ta i bruk callinganlegget ved å registrere deg ved å fylle ut et eget skjema som du finner på sameiets webside.

Da sameiet er avhengig av å ha en felles leverandør av disse tjenester er det ikke mulig for enkeltbeboere å velge bort Altibox. Det er imidlertid ikke noe i veien for at enkeltbeboere kjøper ytterligere tjenester utover basispakken.

Husk å registrere deg som Altibox-bruker på altibox sin hjemmeside. Du vil da ha langt flere valg enn uregistrerte bruker. Du får også SMS-er med oppdateringer og viktig informasjon om Altibox.

 Hjemmekontor og dekning av bredbånd

TV og internett leveres i en pakke og splittes ikke av leverandøren. Enkelte leiligheter velger bare tv, andre velger bare internett, og andre velger begge. Alle betaler det samme uansett hva man velger, og alle signaler blir uansett levert via bredbånd (både tv- og internettsignaler).

Vedlagt finner du et eksempel på en faktura. Kostnaden (under kategori: produktpakke) deles på 211 leiligheter, og med mva tilsvarer det kr 449 pr leilighet pr måned.

Hvis du har behov for å levere en faktura for å få kostnaden dekket av arbeidsgiveren, kan du laste ned et eksempel på en faktura ved å klikke her.

  • Alle leiligheter skal ha en trådløs ruter meg egen wifi

  • Du kan bytte ut brukernavn/passord ved å gå på din egen brukeradmin på altibox/fibernett

  • Har du problemer med TV/internett, må du selv kontakte kundeservice til Altibox (Oslo-avdelingen), tel 21 45 45 00

  • Ingen leilighet er utstyrt med telefonlinjer fra sameiet

  • Vil du bruke callinganlegget (porttelefonen) må du fylle ut et innregistreringsskjema. Da kan du slippe dine gjester inn i bygget med din egen mobiltelefon

  • Sameiet dekker kun basispakken. Øvrige tjenester fra Altibox må du bekoste selv.