vaktmester

Beboere som har behov for vaktmestertjenester inne i leiligheten:

Oppdatering 13.05.2024: Vaktmester er dessverre bortreist i ca. 3 måneder, dvs til midten av august. Alle henvendelser til vaktmester må gå via styret, som kontakter vaktmestervikar fra sak til sak.

  1.  ved alvorlige hendelser (vannlekkasjer o.l) kan beboere kontakte boligdelens representanter i styret Helge Hay (959 73 842) eller Helder Fernandes (920 49 222).

  2. ved alle andre tilfeller, vennligst kontakt styret på e-post quadraturen@gmail.com

Styret gjør oppmerksom på at oppdrag inne i leilighetene er å anse som en privat bestilling fra eier / leier av den aktuelle leilighet, og må derfor betales av den enkelte eier/ leier. 

Vaktmesteren jobber på timesbasis på oppdrag av Styret for å betjene fellesarealer og sameiets fellestekniske installasjoner. Sameiet dekker IKKE vaktmesteroppdrag i leiligheter bestilt av eier/leier!

Eventuelle oppdrag direkte-relatert til fellestekniske installasjoner inne i leiligheten må meldes til Styret, som i sin tur bestiller vaktmester eller serviceselskap. 

Oppdrag som bestilles fra eier/leier til vaktmester må evt. betales på forhånd, -  før oppdraget igangsettes av vaktmesteren.

det er styret som er oppdragsgiver...

Alle oppdrag i fellesområdene og som vedrører fellesanlegg skalmeldes til og igangsettes av Styret, da det er Styret som er oppdragsgiver. Bestiller du varer eller tjenester fra sameiets leverandører risikerer du å bli belastet for det.
Husk også at sameiets advokat og/eller konsulenter er å betrakte som leverandører. All kontakt med disse skal gå gjennom styret med mindre noe annet er avtalt med seksjonseier. Tar seksjonseier kontakt med advokat/konsulenter, og sameiet mottar en regning som følge av det at sameiet, vil du kunne bli viderefakturert kostnaden hvis du manglet klarering fra styret. 

Eksempler på områder hvor all kontakt med leverandører må formidles via styret: 

  • Ventilasjonssystemet

  • Varmvannasnlegget

  • Alarmanlegget

  • Utskiftning av lyspærer i fellesarealer

  • Takterrasser

  • Dører i korridorer og utgangsdører

  • Heis som er ute av drift

  • Feil og mangler i vaskeriet

  • Feil med papp-presse og søppelsuganlegget

  • Nøkkelbrikkesystemet, og callinganlegget

  • Tekniske konsulenter og advokat

Vakttelefon 

I nødtilfeller på kveldstid og i helgene, kan beboere ringe vaktmestersentralen. Dette er en prøveordning.
Telefon til vaktmestersentralen på kveldstid og i helgene er 93 93 82 00, og du kan ringe hvis det oppstår:

1. BRANN
2. Vannlekkasje/oversvømmelse
3. Alvorlig/farlig Hærverk, større skader o.l.

Er situasjonen ikke akutt vennligst IKKE ring vakttelefonen! 
I tilfelle BRANNALARM, har Sameiet en egen avtale med Securitas. Brannalarmen overføres automatisk til Securitas og en vekter sendes ut for å undersøke/slå av alarmen, og det er dermed ikke nødvendig/ønskelig å ringe vaktmesteren.