vaskeri (4. etasje)

Maskinene har automatisk Såpedosering og skyllemiddeldosering inkludert i prisen! Du skal ikke sette ekstra såpe i maskinen!!

Det nye vaskeriet vil være app-basert, både for bestilling av vask/tørk, betaling og bruk. Prisen er kr 50 pr vask og kr 50 pr tørk.

Du må laste ned appen “Appwash” for iOS eller Android, og opprette en brukerkonto. For å identifisere vaskeriet i appen under registreringen, kan du taste maskinkode 36885.

Les mer om Appwash: https://appwash.com/no/faqs/

Ny vaskeribrikke bestilles for kr 830 direkte ved å utfylle bestillingsskjemaet nederst på denne siden. Bestilling av vaskeribrikke utføres med kredittkort (VISA, MASTERCARD og AMERICAN EXPRESS), direkte her på sameiets webside.Når du trykker på Send vil du bli overført til en nettbasert betalingsløsning med kredittkort via Paypal. Man må ikke ha Paypal-konto for å betale for vaskekortet, men har du en Paypal-konto fra før vil betalingen fullføres enklere og fortere.

Betaling av vaskeribrikke skjer forskuddsvis. Etter at betalingen er fullført og registrert, vil vaskeribrikken bli produsert og levert til beboeren.

Det leveres én vaskeribrikke pr. leilighet! Mister du brikken må du bestille ny for full pris, og den gamle vaskeribrikken slettes.

Vær obs. på at det kan ta 1-2 uker fra du bestiller vaskeribrikke til du får det overlevert! Vaskeribrikke leveres i safen som er montert på veggen i postrommet, eller direkte til eiere med offisiell adresse andre steder enn i Quadraturen. Safen åpnes med en engangskode som du blir tildelt automatisk når du fyller ut bestillingsskjemaet. Husk å notere koden...du vil trenge den for å hente vaskeribrikken i safen!

Sameiet refunderer ikke vaskeribrikke til eiere/leietakere som flytter ut.

Klikk her for bestilling av vaskeribrikke

Adgang reservert til brukere med gyldig vaskeribrikke

Åpningstider: kl 06:30 - 22:45. Pris: kr 50 for vask/ kr 50 for tørk. 

VIKTIG: Det er viktig at du henter klærne dine før kl. 22.45. Kl 22.45 stenges både vaskeriet og maskinene. Har du klær inne i maskinen da, risikerer du at maskinen låser seg og at du må måtte vente til kl 06.30 for å få dem ut!

Alle brukere må til enhver tid sørge for å ha en plan B for klesvask, i tilfelle vaskeriet blir i ustand eller som følge av uforventede feil med Mieles systemer.

The Board cannot guarantee that the laundry-system will always be operational 24-7, so you should always have a plan B for your laundry!

Lofilter

Lofilter til tørketrommelen er i døren (og ikke i bunnen av maskinen).

Service


Opplever du problemer med vaskerisystemet ved normal drift er det svært viktig at du sender en mail til oss, med så mye informasjon som mulig om feilen, samt evt. meldinger du får på skjermen.

Får du en melding på skjerm bør du skrive ned meldingen du blir møtt med, evt. feilnr, osv., fordi slik informasjon er svært viktig for feilsporing, idet systemet er bygd opp på mange tusen programmeringslinjer. Feilmeldingene som brukere får hjelper Miele å innskrenke søket etter mulige feil som kan oppstå.

Er det en maskin som trenger service eller reparasjon? -Send oss en e-post, slik at vi kan bestille det som trengs fra Miele. Det er KUN Styret som kan bestille reparasjon og service!

Maskiner

Maskinene (vaskemaskiner og tørketromler) har en maks kapasitet på 5 kilo tørre klær/tekstiler. Hvis du overbelaster maskinene med for mange kilo klær kan det føre til stans av vaskemaskin og overoppheting/brann av tørketrommel, og du kan bli holdt økonomisk ansvarlig for eventuelle skader som det medfører. Sameiet tar ikke ansvar for ødelagte klær/tekstiler som følge av vanlig bruk, feilbruk, overbelastning, overoppheting mm.

  1. Du må rengjøre fileret til tørketrommelen.

  2. Ikke benytt egen såpe/skyllemiddel. Vaskemaskinene har automatisk såpe/skyllemiddel.

  3. Ikke forlatt avfall og emballasjer på gulvet.

Hvis alle gjør en innsats vil det være hyggeligere for alle å bruke vaskeriet.

Overførsel av vaskeribrikke til nestemann

Brikken koster (kr 830) kan dessverre ikke refunderes ved utflytting. Eier/leier kan selv overføre vaskeribrikken til nestemann og på den måten få brikken refundert.

Reservere vasketid

Det er inntil videre ikke mulig å forhåndsreservere vaske/tørketid. Miele jobber med en oppgradert app, som vil gjøre det mulig å reservere maskiner på forhånd. Dette kan likevel ta 2-3 år før det blir tilgjengelig.

Statistikk: når på dagen brukes vaskeriet mest?

Her kan du finne ut når det er lettest å få ledig vasketid...
Kurven viser når på døgnet vaskeriet brukes mest/minst.

Fylle penger på din brukerkonto

Du fyller penger på din brukerkonto via appen.