Hele callinganlegget har blitt byttet ut, uten ekstra kostnader for sameiet.
Samtlige tester som ble gjort i går og i dag, avdekket ingen feil. Leverandøren forsikrer oss om at callinganlegget nå er reparert og i orden.
HVA SKAL DU GJØRE NÅ?
FØR du kaster deg over telefonen for å prøve å slippe inn venner og bekjente MÅ du gjøre følgende, ellers er det store muligheter for at du vil få en feilmelding. Vær tålmodig og følg stegene fra 1 til 7 under i riktig rekkefølge, hvis du vil slippe å få feil!
1- Det første du må gjøre er å slette appen AIPHONE IXG (hvis du har det fra tidligere).
2- Deretter må du fylle ut registreringsskjemaet til callinganlegget som du finner her. Du må sende inn et nytt registreringsskjema, uavhengig av tidligere innsendte skjemaer. Med andre ord: du MÅ registrere deg helt på nytt igjen!
3- Du må vente i noen dager til du mottar nye QR-koder til callinganlegget på e-post fra Styret.
4- Kun ETTER at du har mottatt e-posten med nye 4 QR-koder, skal du laste opp Appen AIPHONE IXG til din mobil. Ikke last opp Appen før du mottar QR-kodene, fordi du vil måtte avbrytte installasjonen i midten av prosessen, og det kan resultere i feil.
5- Følg instruksene på mobilen under installasjonen av Appen. Hver mobiltelefon som du registrerer skal knyttes til kun 1 QR-kode. Du kan registrere maks 4 mobiltelefoner, der mobil 1 knyttes til den første QR-koden, mobil 2 knyttes til den andre QR-koden, mobil 3 knyttes til den tredje QR-koden i mailen, osv. Hvis du prøver å knyttet én mobil til flere QR-koder, vil du få en feilmelding og må sannsynligvis starte hele prosessen på nytt, inkludert bestilling av nye QR-koder!!!
6- Du kan selv teste anlegget etter installasjon av Appen, ved å gå ned til en av hovedinngangene og taste ditt leilighetsnummer der. Du vil da i praksis ringe til deg selv, eller til den mobilen du har registrert. Da skal Appen AIPHONE IXG starte av seg selv, og du kan åpne døren. Er det flere som benytter Appen i din leilighet, vil det ringe først på den første mobilen, og så videre til neste mobil, og neste… til den første av dere som svarer på anropet. Det er derfor viktig å tenke hvilken mobil er det viktigst for dere at det ringer først, osv, altså i hvilken rekkefølge skal eventuelt anlegget ringe blant dine registrerte mobiltelefoner.
7- Husk å sjekke i telefoninnstillingene at Mobildata er aktivert for AIPHONE IXG! Uten mobildata aktivert i appen, vil du ikke få det til å virke…
8- Når noen taster ditt leilighetsnummer i tablået, vil appen aktiveres i din mobil. Så snart appen åpnes eller at du trykker på app-symbolen som da dukker opp på skjermen, svarer du anropet ved å trykke på den grønne telefonknappen. Deretter sveiper du dørsymbolet for å åpne døren. Hvis du kun sveiper åpne-symbolet (uten å svare på anropet i det grønne telefonsymbolet, vil appen ringe til evt. neste mobil i rekke. Er du opptatt, trykker du på X-symbolet, og da vil anropet gå til neste mobil i rekke.
Du kan også laste ned en bruksanvisning til appen, i selve appen, ved å gå inn på Hjelp, i innstillinger.
Gjør du dette riktig burde appen virke som den skal. Lykke til!
Ta kontakt med styret på mail styret@quadraturen.no hvis du fortsatt skulle oppleve feil. Ta gjerne en skjermdump av evt. feilmeldinger du mottar, slik at vi kan videresende det til teknikeren.