Nytt callinganlegg

Callinganlegget er ferdigoppgradert. Det er mye som er nytt. Her vil du få en “oppskrift” om hva du må gjøre for å registrere deg i det nye anlegget, slik at du kan benytte mobilen til å åpne hovedinngangsdøren for gjester.

  1. Fyll ut et innmeldingsskjema som finner her: https://www.quadraturen.no/callinganlegg

    Du må sende et innmeldingsskjema selv om du allerede var registrert i det gamle systemet!

    Etter at du sender ut et ferdigutfylt skjema, vil du etter noen dager motta en e-post fra styret med en egen QR-Kode. (Denne QR-Koden må du ha tilgjengelig når du skal fullføre registreringen senere!)

  2. Last ned app “AIPHONE IXG”. Appen lastes ned fra App Store for en iOS-enhet, og fra Google Play for en Android-enhet.

  3. Etter at nedlastingen er ferdig, åpne appen.

  4. Velg språket som skal vises. Trykk deretter på OK for å bruke innstillingene.

  5. Les lisensavtalen, og trykk så på “Godtar”.

  6. Trykk på “Neste” for å åpne QR-Kodeleseren. Ha QR-Koden som du mottok fra Styret på e-post, klar.

  7. Skann QR-Koden som du mottok fra Styret.

  8. Velg stasjonsnummer som vises på skjermen. Stasjonsummeret består at ditt leilighetsnummer, etterfulgt av 000. I feltet stasjonsnavn, registrerer du deg på feltet “Intercom-app1” (La feltene Intercom-app2, 3 og 4 stå uendret). På Intercom-app1 feltet, kan du velge hva slags opplysning som du ønsker skal vises på skjerm nede på gaten når folk ringer til din leilighet fra callinganlegget: det kan være ditt navn, ditt leilighetsnummer eller lignende. Trykk deretter på “Koble til”.

  9. Trykk på “OK”.

  10. Les Personvernpolicy, og trykk så på “Godkjent”.

  11. Trykk på “Send”.

  12. Trykk på “OK” for å fullføre registreringen.

Nå er du tilkoblet callinganleggsystemet. Du trenger ikke å ha appen aktiv i bakgrunn. Når noen ringer til din leilighet vil appen starte opp automatisk og du kan se hvem som ringer nede. Du åpner døren ved å sveipe pekefingeren over mobilskjermen.

Opptil 4 personer i samme leilighet kan registrere seg i callinganlegget. Ekstra personer kan droppe punkt 1 i listen over, og må følge punkt 2 til 12. Hver ny person må benytte neste ledig QR-Kode (2 til 4) og registrere seg på intercom-app med samme nummer (2 til 4), under punkt 8.

Nytt oppgradert callinganlegg

Et fullstendig oppgradert callinganlegg vil bli tatt i bruk i begynnelse av november. I forbindelse med omleggingen som nå pågår, er nåværende systemet delvis ute av drift. Venter du besøk bør du helst avtale direkte henting nede ved en av hovedinngangene.

Alle leiligheter vil bli avkoblet fra det gamle callingssystemet, da systemet avvikles. For å bli oppført i det nye systemet, må alle som ønsker å benytte seg av det sende et nytt innregistreringsskjema til callinganlegget, og laste ned en ny app på mobilen. Deretter vil du motta en QR-Kode på mail. QR-Koden leses inn i appen. Etter registreringen av personopplysningene, vil du være i stand til å motta anrop fra hovedinngangene, og se hvem som ringer. Mer info om dette vil komme ca. 1. november.

Det nye vaskeriet åpner i november

Endelig har vi fått en endelig bekreftelse at det nye vaskeriet vil være klar til bruk 5. november!

Styret vil fra og med 5. november legge til rette for at brukere med vaskekort kan utveksle vaskekort mot en vaskeribrikke til det nye vaskeriet. Det gamle vaskeriet i 3. etasje vil fortsatt være i bruk i noen uker til, slik at brukere har anledning til å bruke restsaldo på vaskekort. Du kan ikke få en varkeribrikke og beholde samtidig ditt gamle vaskekort! Du får en vaskeribrikke gratis når du leverer inn ditt vaskekort.

Bruk av det nye vaskeriet vil basere seg på en app. Mer informasjon om dette vil komme i begynnelsen av november.